Thursday 5 May 2011

Muffin

Banyak sangat pengaruh dari blog yang n3 muffin ngan cup cake sampai anak2 aku terliur nak makan so aku pun ngan penuh semangat cuba la membuat muffin yang paling senang resepinya. Anak pompuan aku pun semangat giler nak menolong mamanya ni, aku kasi dia ayak tepung ngan susun cup je tu pun dah cukup seronok dia menolong...

Adunan ni cam lembik je aku tak reti nak buat camane sebab dah ikut resepi kang kalau tambah tepung takut keras sangat pulak, bior le. Kalau tak jadi lain kali cuba resepi lain plak.


Adunan dah siap diisi dalam cup. Big bos yang baru balik keja terus masuk dapur tolong isi adunan dalam cup, rajin pulak dia nak menolong. Bukan rajin sangat pun sebab seronok je ni nengok anak2 menolong sama memeriahkan dapur hee...



Aku pun bakar la muffin tu sambil intai2 naik ke tak aku punya muffin ni berdebar2 aku. Dia punya bau tak boleh tahan sampai anak aku asyik tanya lambat lagi ke nak masak muffin ni mama... sedapnya bau muffin ni. Aku senyum je la... ape lagi...

Jeng...jeng...jeng.. muffin aku buat ni tak cantik la. Nape la dia tak naik cam gunung berapi merekah. Sabau je aku tapi dia punya rasa sedap jugak sebab aku bubuh badam ngan pisang. Tak cantik pun muffin ni anak aku yang tak sabo2 nak makan ni... keluar oven je terus nak ngap.


Baby ni makanan ape pun sedap je pada dia. Dia ngap aje... sampai alongnye kata "sedap ke... tak sedap ke... sedap laaa..."

2 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

Dik, tepung penting sengat dalam sesuatu adunan.Kalau dah lembik cam tu boleh tambah tepung, sebab ni muffin tak pe.kalau akak ambik resepi mana-mana buku resepi atau dalam blog org lain samada biskut atau kek, berat tepung memang akak tak ikut, sebab kita yang buat , kita je tahu samada adunan tu keras atau lembik. bahan lain sama tak pe kecuali tepung.

gerhana luka said...

kak buat muffin mmg kena keras sket ye adunan... k la nanti kalau saya buat muffin lagi ikut resepi akak plak heee...