Sunday, 23 September 2018

UPSR

Assalamualaikum,





Sekejap je masa berlalu, esok anak daraku ini dah nak menduduki peperiksaan UPSR. Semoga Along dapat menjawab soalan dengan tenang dan menepati skema yang ditetapkan. Apapun resultnya nanti mama doakan yang terbaik untuk Along.

Minggu lepas Along diserang demam dan muntah2 mama dah naik risau, moga diminggu peperiksaan ni Along diberi kesihatan yang baik hendaknya. Lepas habis UPSR lepas ni sambung pulak dengan ujian PSRA maka usaha kena lebih jika nak mumtaz.

Kesian anak bujang sorang tu minggu ni tak dapat melawat dia tapi walau apapun mama sentiasa doakan abang sentiasa dilindungi oleh Allah. Teruskan perjuangan sayang2 mama semua. I love you anak2 semua.

sekian

Monday, 20 August 2018

Assalamualaikum,
Nampaknya setahun sekali baru balik rumah ni. Hihihi rindu sangat-sangat kat rumah kesayangan ni. Lama betul tinggal sampai habuk, sawang semua bersarang. okey la tak mo cerita panjang-panjang cuma nak tanya apa khabar semua moga baik-baik sahaja hendaknya.



belanja video si Jambol ni dulu
ok
bye see next time

much love



Wednesday, 14 September 2016

Biji Rambutan Goreng

Assalamualaikum,


Ni dia hasil gorengan biji rambutan ditabur garam. Rasa makan kacang je biji rambutan ni. Terpengaruh dengan kawan yang dok nak rasa biji rambutan goreng so bila ada banyak rambutan merajinkan la diri mengumpul biji rambutan untuk digoreng. 


Yang ni plak goreng dengan butter, boleh tahan juga la rasanya. Pasni try buat salted honey plak ya heehehe...
ok bye.

Tuesday, 13 September 2016

Assalamualaikum,

Salam Aidiladha! alhamdulillah hari ni hari kedua ibadah korban. Ada rezeki daging korban untuk masak2 bersama keluarga. Orang memberi kita merasa tak gitu, Dapat daging korban semalam hari ni baru masak itupun masak yang anak2 suka makan je, Apa lagi masak daging sambal madu la hari ni.



ok bye.
Assalamualaikum


Sunday, 15 November 2015

Assalamualaikum,
Dah bertahun lamanya tak menjenguk rumah buruk aku ni, hampir mereput dah dibuatnya. Sesungguhnya aku amat menyayangi rumahku ini heehee. walau lama kutinggalkan aku masih mengingatinya cuma masa dan kesempatan yang tak mengizinkan aku untuk melawat rumah ku ini.

Banyak perkara yang terjadi dalam hidupku sepanjang peninggalan aku. Bermula dari kisah misteri hidupku membawa aku jauh meninggalkan tempat kelahiran anak-anakku bumi Klang yang indah dan permai sehingga membawa kami kepantai timur dan kembali bertapak ke bumi kelahiranku. Kini hidupku bebas dari belenggu yang menggangu kedamaian hidupku. Cuma apa yang ada hanyalah sisa-sisa kekuatan dan ketabahan untuk aku memulakan hidup demi anak-anakyang aku sayangi. Biarlah sejarah hidupku berlalu pergi dan aku harus meneruskan kehidupan dengan penuh tabah demi kelangsungan hidup ini. Hidup ini hanyalah pinjaman dari yang maha Esa. Berusahalah seolah-olah hidup ini akan berpanjangan seribu tahun lagi dan beramallah seolah-olah akan pergi untuk selamanya. Semoga aku terus tabah dalam hidup ini. Amiin Ya Rab.

Wednesday, 18 December 2013

Misteri Hidup

Assalamualaikum,

Apa khabar semua, ingat lagi tak pada aku yang dah tenggelam lama ni. Ibarat hidup segan mati tak mau, mana nak mati lagi amalan pun belum sempurna takut jugak dengan azab akhirat. Rindu sentiasa datang untuk kembali menulis dalam blog kesayangan aku ni tapi keadaan yang tak mengizinkan. Terlalu banyak yang nak dikongsikan selama menghilang diri ni. Agak2 ada yang cari tak ya, takde la tu bukannya retis pun heee....

Selama 5 bulan ni aku sebenarnya dilanda misteri hidup yang mengganggu gugat keamanan hidup didunia ni. Tak tau la makhluk mana yang tak senang dengan kewujudan keluarga aku yang tak berapa nak kaya dan tak juga miskin. Nak kata kami ni bahagia sangat pun tak juga, apatah lagi aku tak pernah pulak menyakitkan hati orang. Seumur hidup aku aku tak pernah nak usik orang pun, tapi aku hairan kenapa ada orang yang nak ganggu hidup aku sampai begini. Mujur masih ada sisa-sisa kesabaran untuk aku meneruskan hidup walaupun dah macam zombie kampung pisang.

Sakit misteri akibat perbuatan khianat memang menyeksakan keran kita tak tau puncanya, kalau sakit yang nyata senang nak dirawat. Sakit misteri ni kalau silap percaturan boleh juga membuatkan manusia jadi terpesong akidah, itu yang paling aku takutkan. Cuma keyakinan pada Allah yang dapat membuatkan aku terus bertahan. Aku berharap manuasia berhati syaitan itu dibukakan pintu hatinya oleh Allah agar sedar akan perbuatannya. Aku akan kuatkan diri untuk terus berjuang melawan kejahatan itu, semoga aku mempunyai kekuatan diri untuk menghadapi hari-hari sukar dalam hidupku. Kalian  doakan kesembuhan aku dan keluargaku ya. Semoga Allah Membalas jasa kalian.