Thursday, 11 August 2011

#Spontaneous Thursday : Senarai Kuih2 di Malaysia

Assalamualaikum,

Malam tadi waktu aku bukak FB terbaca post seorang rakan yang gigih menyenaraikan kuih2 yang ada kat Malaysia. Ni kira makanan pelik2 la cam lagu Jalil Hamid tu aku rasa ramai orang pun tau.

KUIH PALING GANGSTER : LOMPAT TIKAM
KUIH PALING SEKSI : PUTERI MANDI
KUIH PALING KEJI : TAIK ITIK
KUIH BAJET CUN : CEK MEK MOLEK
KUIH AWET MUDA : SERI MUKA
KUIH PALING ALIM : KUIH KETAYAP
KUIH PENYAKIT KRONIK : BATANG BURUK
KUIH KAKI PUKUL : KUIH LOMPANG
Aku pun tambah

KUIH PALING GANAS : KUIH PAU

#Hee... macam2 la nama kuih2 kita ni kan buat aku tersenyum sendiri hari ni, ada2 aje. Kira boleh la tu.

4 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

:D..

Cik Ina Do do Cheng said...

tahi itik, sadap tak dik.akak belum pernah cuba lagi.

gerhana luka said...

tahi itik tu pun saya tak penah jumpa lagi cik ina hee.. kat kelantan ada jual agaknya ya

L said...

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html