Friday, 19 August 2011

Bila Demam Di Bulan Puasa

Assalamualaikum,

Semalam mode rajin aku tetiba je datang, lagipun sejak bulan puasa ni belum masak nasi ayam pebret anak2. Sebenarnya aku ni demam, mula2 masa nak tido malam tu tetiba tekak jadi perit nak telan air liur pun sakit bila bangun pagi badan dah sakit kompem demam. Sayang nak tinggal puasa aku tahan je dari berbuka disiang hari. Nak masak nasi ayam dua tiga kali aku masuk dalam baring takut terpengsan maklum la tinggal lagi 2 jam nak berbuka sayang tu. Kemuncak tak larat aku bila lepas solat maghrib aku pun memengsankan diri memang dah tak larat sesangat. Pukul sepuluh baru pegi klinik nak masuk air memang tak sempat so makan ubat demam dos rendah je la.

Hari ni doktor tak bagi puasa haa...adui camne ni.
Walau aku pregnant tapi rasa2 aku larat lagi nak puasa cuma kalau dah demam camni tak taula larat ke tak, perut tak lapar tapi tulang belakang rasa sakit dan kepala pun sakit. Ni la orang kata demam urat kot, nak urut kat sini aku tak kenal sapa2 yang pandai mengurut nak kena tunggu balik kampung esok baru boleh pegi urut. Larat ke aku nak pegi shopping baju raya ni ya tapi kalau bab2 pegi shopping ni demam pun aku larat jer heee...

3 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oh pregnant ya..jaga kesihatan ya..tp islam tak memberatkan umatnya..kalau dah sakit tak payah paksa diri..

Cik Ina Do do Cheng said...

kesihatan anak lagi penting, kalau dah doktor cakap cam tu ikut jelah, nanti kalau dah sihat boleh ganti. tak care.

gerhana luka said...

tq semua