Wednesday, 10 August 2011

Berbuka Nasi Berlauk Sotong

Assalamualaikum,

Fuhh! hari ni dah berbuka dengan nasi balik, penat nak pikir masak apa yang sedap. Dah puas pikir aku pun masak la sambal sotong campur petai, tak ingat dunia dua kali tambah nasi ambik ko. Apa tak kalau masak sambal yang ada petai memang pebret aku tak kira la sambal udang ke sambal sotong ke kalau dah masuk petai memang aku belasah la makan.


Sambal sotong petai



Goreng sayur campur

Ringkas je lauk berbuka aku satu jenis lauk je, kalau masak lauk banyak2 pun tak reti nak makan mana satu, sudahnya membazir. Untuk anak2 aku buatkan nasi goreng pebret dorang. Esok kena pikir nak masak apa pulak hee.. itulah keja aku.

3 comments:

Cik Ina Do do Cheng said...

kalau dah namanya dalam ada petai memang akak tak pernah tolak sedap. dah lamanya tak makan sotong, mahal semalam akak tengok sotong sekilo dekat nak RM18.

gerhana luka said...

memang mahal pun time bulan puasa ni la semunya nak mahal, nak buat camane beli jugak la.

ibh said...

Aku lak kalo pose nih..tak da nya nak makan petai..Nanti badan tak bp sedap lo...