Wednesday, 27 June 2012

Popia Horlick vs Popia Lipat Sambal

Assalamualaikum,


popia horlick ni aku buat semalam untuk dikunyah-kunyah sambil mengadap tv. dah takde apa2 nak dikunyah teringatkan kulit popia yang dah lama memerap dalam esbox terus je aku gulung2 dan goreng, resepi dan cara nak buat kat SINI ya.


asal kejadian versi popia ni sebabnya aku jadi malas nak menggulung kulit popia tu. aku main taram je lipat-lipat kulit popia jadi tiga segi pastu gam dengan tepung gandum yang dibancuh. cepat siapnya sebab tak perlu menggulung hee... selesai kulit popia aku tu. sedap jugak popia versi sambal ni, semangkuk popia ni untuk along kunyah-kunyah. along memang antu popia dia sorang je ngadap boleh abis.

5 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy dulu beriya salin resipi popia horlick awak tu konon nk buat smpi ke sudah x buat juger..dasarrr hihi

Rinna said...

Nampak sedap.. popia tuh.. :)

POSH76 said...

sedapnyer...tingin lak nak buat

Shahriah Abdullah Novelis said...

As'kum GL cayang mucuk wangi... huahhh sedap ni.. nak dapat ni masa raya je.. akak tak pernah buat.. beli memang wajib.. nak menggentel tu yang tak kuasa i you awww.. dapat yang pedas tu hadoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kecur manjang aje ni huaaa

gerhana luka said...

Ya la Kak Sha nak menggentel popia tu yg letih tapi gagahkan juga sebab anak2 suka sangat makannya.