Friday, 1 June 2012

Ikan Jenahak Paling Best

Assalamualaikum,

Selalunya aku beli ikan jenahak bahagian kepala aje untuk masak kari kegemaran en.suami,  bukan apa kalau beli sekor takut tak dapat beli benda lain plak maklumla mahal. Hari tu en.suami pegi kolam pancing tapi bukannya dia memancing tapi tengok orang memancing je. En.suami bukan main geram lagi tengok orang memancing tu asyik dapat je ikan kalau en.suami yang memancing kompen ikan tanak makan umpan hee.. Disebabkan dia geram dia beli ikan yang orang tu pancing murah je tau sekilo RM15 untuk ikan jenahak tu, apalagi kenduri ikan la kami. Kalau kat pasar jangan mimpi nak dapat rega gitu, pastu aku pun kata kat en.suami lain kali kalau nak makan ikan jenahak pegi beli je kat kolam pancing ha.ha.ha.. bernas tak idea aku.



dah siap siang ikan ni susun balik untuk snap gambar cam puzzle plak ikan tu hee...



apalagi kepala ikan jenahak tu masak kari la dan isinya goreng cili sampai anak aku boleh kata ayam plak ikan goreng cili tu. Kari kepala ikan cuma untuk en.suami yang memang gilakan kari, aku lebih suka makan ikan goreng.

5 comments:

Bicara Kak Noor said...

salam Gh wow kari kepala ikan sedap tu mau bertambah nasi hari ni kalau akak buat tapi best lah kari ni menu smpoiii semua orang suka kari termasuk akak hari2 pun ok je

ibh_sue said...

Mully, aku pun kalau nak makan ikan segar n murah..pegi ja beli kan kolam pancing tu. Kompem murah. And kebetulan rumah aku sebelahnya kolam pancing ikan..
Weh!..Hb aku pun suka makan kari kepala ikan tu juga. Tapi kan, sumpah..aku tak pernah tau apa nama ikan tu. Dr kecik sampai la ni..aku mmg byk tak kenal jenis2 ikan ni. Dah kawen pun tak insaf2 jg, mn taknya..bab2 pi pasor ni, cik hb aku ja yg pi..Dia lagi teror bab membeli ni..Aku hancuss sikit..Ngeeee

gerhana luka said...

sue bestnye kolam pancing dekat ngan rumah kalau aku bila bosan kompem aku gi kolam pancing tu pun kalau dekat la hee...

Kak Noor pun suka kari ya... saya suka kari daging berbanding kari ikan.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy sama cam awak..lebih suka kari daging berbanding ikan

tp ikan jenahak mmg sedappp tp mmg mahal kan..sy salu beli 2 keping jer bhg badan wat masak asam pedas

Cik Ina Do Do Cheng said...

samalah suami cik ina pun suka makan kari ikan . Firdaus pun kadang-kadang panggil ikan goreng ayam.murah tu sekilo RM15 kat pasar tak dapat .