Friday, 22 June 2012

Puding Lapis Jelly Strawberry Nenas

Assalamualaikum,

Bila duduk-duduk takde buat apa ni terasa bosan je asyik2 ngadap tv cite kartun. Heee.. sebenarnya banyak jer benda nak dibuat cuma M ajer tapi kalau masak aku rajin la. Hari ni aku buat puding jelly buat stok makan sambil tengok tv sebab buh puding dalam bekas kecik-kecik senang nak angkut.



1 cawan tepung kastad
4 cawan air
1 tin susu sejat
1/2 cawan gula
air kiub nenas dalam tin 

masak semuanya sampai masak dan pekat



senduk adunan puding ke dalam bekas, sememehnya...



masakkan jelly srawberry segera mengikut arahan yang tertulis pada kotak. sendukkan jelly ke dalam bekas puding tadi kemudian buh nenas kiub.



dah siap biar sejuk dulu baru masuk dalam peti ais, dah betul-betul sejuk baru ngap... sedapnya makan waktu cuaca panas camni.

3 comments:

Asyifa Mustaffa said...

semudah ABC jer kak GL kan...hehe...nak cuba la nnti...bulan pose pun dah nak hampir nie...sesuai jugak kan utk pose nnti....:)

Norzie hany said...

Salam kenal juga.
Sedapnya makan time cuaca panas...nyaman tekak.

Shahriah Abdullah Novelis said...

GL wow!! best ni!! nak!!! nak!! best dapat makan masa musim panas sekarang ni makan time sejuk waduhh terbaik!!