Wednesday, 25 April 2012

Marble Vanilla Muffin

Assalamualaikum,

Hari ni pepagi lagi aku dah siap buat muffin, tapi nak buat N3 ni tertangguh maklumla anak kecik asyik memanggil2 je.. Selalu buat muffin mesti ikut resepi Mat Gebu sebab dah kena ngan selera anak beranak hee.. Tengah selongkar blog Kak Sha, siapa lagi kalau tak Shahriah Abdullah tu terpandang plak satu resepi cup kek nenasnya dah leleh plak air liur ni sabo jer la. Kek Harum Vanilla Kak Sha pun masih tersimpan lagi dah tergoda ngan resepi cup kek plak bila la nak cuba ni. Sebenarnya terharu sebab Kak Sha sudi singgah kat rumah yang tak seberapanya ni maklumlah baru membina rumahtangga tanpa sempadan ni hee...


Suka jengok2 kat cermin oven bila buat muffin sebab nak tengok muffin tu naik cam nak merekah... syok jer.. cam budak2 plak hee...


Jemput makan muffin, sebiji je dah kenyang sebab muffin ni berat kalau cup kek gerenti tak cukup sebiji nih.
Resepi boleh selongkar kat blog dapur tanpa sempadan ya.


Tetiba je letak gambor sambal chiken wing ni abaikan minyak yang melimpah tu tak baik untuk kesihatan hee.. salah satu lauk peberet anak beranak.

5 comments:

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam.. mintak 2 ketul boleh??? dan ayam sambal tu 3 ketul??? hehee.. macehh

gerhana luka said...

sila la hee...

Rinna said...

Nyum2 sedapnya tgk muffin tuh GK.. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik ina terliur nengok chicken wing ko. buat sambal memanglah kena banyak minyak barulah sedap. minyak tu pandai sendri tak payahlah makan.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

nyumnyum muffin..sy lps kes buat muffin x jadik tu terus bertaubat nasuha nak buat muffin HAHA..x bley pakai sunggoh!