Monday 16 April 2012

Lawatan Along ke Gardenia

Assalamualaikum,

Hari ni sekolah along buat lawatan ke kilang roti Gardenia
Keterujaan along melawat kilang roti gardenia seolah2 aku pun pegi sama
Aku makan roti gerdenia pernah la melawat belum pernah lagi
Anak aku kata jaga2 jangan pijak garisan kuning, aku tanya kenapa? dia kata nanti masuk dalam tepung. Tak paham aku... macam la aku ikut sekali hee... lantak dia la janji dia hepi.

Balik sekolah je terus tunjuk gudis bag dari gardenia


Isi gudis bag tu banyak ni...

Buku resepi ni mama ambik la... along tak nak.
Nanti mama masak macam dalam buku ni tau... amboi kemain lagi arahan tak hengatt

Teruja melawat gardenia tak habis lagi ni kang abahnya balik kerja mesti dia sambung lagi cerita.

5 comments:

ibh_sue said...

Hehehehee..ok la tu. Ko dulu pun kalo pi melawat tpt mcm tu. Mesti teruja juga kan..Kikikiiii..
Pasni nak tgk ya..apa resepi mamanya nak try. Buku resepi dah ada tu..(^_^)

Cik Ina Do Do Cheng said...

mestilah Along teruja, kalau cik ina pun teruja , cik ina yang keja kat sini pun tak pernah lagi dapat masuk kilang roti kat sini.kedekutkan. lepas ni bolehlah ko wat roti cam roti gardenia : )

Rina Rahamat said...

wah bestnya alonggg..auntie pon penah mkn roti gardenia jer tauu x penah jejak kilangnyaa

gerhana luka said...

dorang ni untung tau sbb sekolah dekat ngan kawasan gardenia dapat la buat lawatan, tambang takyah bayar. mamanya ni jgnkan kilang roti melawat zoo pun tak pernah masa zaman sekolah hee..

Acik Erna said...

GL..along mesti teruja..kalau acik dulu pun sama.masa dah kerja pernah dibawak melawat kilang roti..masa tu disabak bernam..buka la kilang gardenia