Tuesday 30 October 2012

Sambutan Hari Raya Korban + Akikah & Majlis Hari Lahir

Assalamualaikum,

Sempena sambutan hari raya korban minggu lepas dapat juga suami aku meyudahkan akikah untuk Dak Tecik, Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Kami sekeluarga berkongsi mendapatkan seekor lembu untuk melakukan ibadah korban dan juga akikah. Memang begitulah setiap tahun keluarga suami aku akan berkongsi untuk sama-sama berkorban. Bagi yang nak buat akikah tu masa ni la dapat tumpang sebahagian dua. Tahun ni sambutan hari raya korban kami tambah meriah sebab buat majlis akikah dan cukur jambul sekali harung. Kebetulan sepupu suami baru dapat anak sulung so majlis tu tambah-tambah la meriah. Disebabkan terlalu sibuk bergotong royong masak sampai gambar pun aku tak sempat nak ambik tunggu je la gambar dari kamera kakak ipar.


sempat juga buat sambutan hari lahir untuk along lepas habis majlis cukur jambul. kenyang makan kek hari tu apa taknya 3 biji kek sekaligus, satu kek pemberian jiran kakak ipar sempena hari raya, satu untuk besday along & sepupunya dan satu kek anniversary sepupu suami aku yang buat majlis cukur jambul.



mata besday girls dua-dua bersinar, dorang ni kalau ambik gambar kena flash je mesti mata jadi bersinar, sabau je...



yang kat sebelah tu pun mata bersinar jugak. anak-anak aku dan sepupu sepapatnya semua jenis alah pada flash, bila ambik gambar tak boleh pandang tepat ke kamera kalau tak mesti jadi makhluk asing heee...



Dak Tecik paling sensitif bila flash menyala je terus pejam mata, memang susah nak ambik gambar dia kalau ada flash.

1 comment:

Acik Erna said...

assalam GL..comelnya dia walsupun mata pejam