Wednesday 16 May 2012

Apam Indon

Assalamualaikum,

Bila orang ramai dok buat apam indon aku pun teringin gak nak merasa kesedapan dan kegebuan apam indon seperti yang diperkatakan. Hasilnya memang tak mengecewakan cuma pada aku la dari segi manisnya tu memang manis so lepas ni kalau meng'apam' lagi kena kurangkan gula. MIL aku komplen apam ni manis kena kurangkan gula dan aku bersetuju dengan pendapat MIL aku. Meh kita makan apam sambil minum teh atau kopi petang2 ni sedap tau tapi kurangkan gula dalam air sebab apam dah manis, sila la ya.



apam indon saja aku marblekan lapisan atas



dua lapis jer yang termampu aku buat



dua lapis bahagian atas yang kaler pink ngan kuning nampak cantik jer



balancenya aku dot dot kan jadi cantik la pulak, dot dot tu guna picagari baru cantik skit.

Apam indon ni macam aku pernah makan je masa aku kecik kecik dulu. Tekak aku ni macam terasa yang sama dengan yang mak aku pernah buat masa dulu-dulu. Seingat aku la masa mak aku buat apam macam ni dulu takde plak buh ovallete, tu la zaman dah berubah kan macam2 benda boleh wujud.

3 comments:

ibh_sue said...

Memang rajin ko ni. Dah mengampam. . Mengedot pulak. Kikikiii rosak bahasa. Ada rasa mcm apam yg dulu ada jual kat pasar sg besar tu tak. Dulu seingat aku mak aku suka beli or tempah apam mcm ni kat situ.

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam GL.. wahhh dah lama tengok ramai kengkawan blogger buat apam indon ni sha tak cuba lagi... bila agaknya...

Nak membuat tu malas satu hal.. tak ada beregu yang nak di ajak mengunyah... :)) cantik dan nampak sedap naaa :))

Cik Ina Do Do Cheng said...

nak ketawa baca komen sue.memang sue dia ni memang rajin, cik ina ni je dah malas apa pun tak boleh masak lauk je : (