Sunday, 24 July 2011

Popia Mini Dan Popia Horlick

Assalamualaikum, selamat berhari minggu dan selamat beriadah bersm keluarga. Ni projek semalam punya, buat popia untuk dikunyah2.



Popia mini ni guna inti serunding ikan yang aku buat sendiri sebab banyak ikan yang tak habis dimasak tersimpan dalam peti ais. Dari ikan tu tak dimasak aku pun jadi rajin membuat serunding ikan. Saja buat popia mini ni dalam 100 pcs letih tengkuk menggulung popia cenonet ni. Bila time makan sekelip mata je habis dingap anak2 aku yang memang sukakannya.



Popia horlick ni lebih senang nak dibuat sebab tak perlu menggulung kecik2 cam popia mini, cuma gulung kulit popia, potong2 dan goreng kemudian taburkan je dengan campuran horlick bersama gula dan nestum. Senang sangat nak buat dan memang sedap budak2 mesti suka sebab ada ho.. ho.. horlick lah.

Popia ni makan sambil tengok tv memang best sedar2 je habis sebalang kena ngap. Kalau time raya tak yah beli buat sendiri je sebab senang sangat nak membuatnya. Memang 2 jenis popia ni laku time raya berbanding biskut2 yang macam2 jenis yang lain kat umah aku.

2 comments:

Cik Ina Do do Cheng said...

popia cam ni memang peberet cik ina, cuma tak tahu buat je. sedap jilat-jilat horlick.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

uiks..popia horlick tu cam senang..leh la sy buat juga nnt..sy suka resipi senang ~heee