Wednesday 23 November 2011

Makanan Kegemaran Time Pregnant

Assalamualaikum,

Hari ni aku nak cerita pasal tabiat makan aku masa pregnant, aku rasa semua orang mesti ada makanan kegemaran masa pregnant. Masa awal2 kehamilan aku dulu aku jadi gila dengan kek coklat kalau boleh hari2 aku nak makan kek coklat. Suami aku yang tengok kek coklat sampai dah muak sebab dia bukan suka makan kek coklat pun.





Bila masuk trimester ke2 plak aku dah tak minat kek coklat tapi beralih plak pada kek batik tapi masih gak bercirikan coklat. Sebenarnya aku tak suka sangat pun nak makan kek batik ni masa tak pregnant, pendek kata kalau ada terhidang kek batik aku tak jeling pun. Tapi kali ni aku rasa kek batik la makanan yang paling nikmat kat dunia ni. Dalam peti ais mesti ada kek batik tak putus2 bila abis je mesti aku buat lagi. Sampai dah masuk trimester ke3 ni aku masih suka makan kek batik lagi. Apa yang sedap sangat pun aku tak tau sampai kan anak perempuan aku yang tak berapa suka makan kek batik pun dah mula suka makan. Apa taknya bila mamanya ni asyik masak dan makan kek batik si anak dara pun mula ikut sekali.





Budak2 ni pun dah jadi suka makan kek batik cam dorang plak yang mengidam


Pregnant kali ni aku suka sangat makan makanan yang manis2 terutamanya pencuci mulut, bila tengok TV ada tunjuk pencuci mulut mula la rasa gatal je nak makan. Takut gak aku kang dapat kencing manis plak time pregnant ni tapi mujur plak takde kena. Orang kata kalau time pregnant suka makan yang manis2 dapat anak perempuan. Mungkin jugak kot sebab dah dua kali scan tak nanpak lagi jantina baby, selalu kalau scan tak nampak tu mesti anak perempuan. Dapat anak lelaki atau anak perempuan aku tak kisah janji sihat lagipun aku dah ada anak lelaki dan perempuan kira ok la tu.

4 comments:

julierosarina said...

wah..sedapnye.banyak kek, buat sendiri ke? rajinnye... ;)

Rina Rahamat said...

aha..betul..time pregnant kengkadang selera kita aneh kan..mcm sy cukup suka mkn sotong time x pregnant tp bila pregnant geli tgk sotong..laksa sy x suka bila time x pregnant tp time pregnant itulah mknn yg sy hadap hehe

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

bestnya kek tu!!!:)

Rinna said...

Nyum2 sedapnyaa kek coklat strawberry tuh.. :)