Monday 24 October 2011

Sedapnya Avokado Ni!

Assalamualaikum,

Dah lama nak makan buah avokado dari indonesia ni duk mencari2 akhirnya jumpa kat stesen bas klang harga sekilo RM12, beli la 2 biji harganya RM 10. Buah avokado dari indonesia ni besar2 tak macam yang selalu jumpa kat pasaraya terkemuka tu cenonet je dan tak masak. Buah ni sedap makan camtu aje atau buat salad atau jus, ada orang kata selera aku pelik biar la janji aku suka.



Besar buah avokado ni muat2 piring cawan, belah dua dan buang bijinya, aku try semai bijinya kot2 mau hidup kalau ditanam dapat anak cucu makan nanti hee..



Sebelah dari buah avokado ni aku makan ngan susu pekat campur perahan limau nyam..nyam.. sedapnya.



Sebelah lagi buah avokado buat jus campur ngan mangga, sedap giler aku rasa.



Muncung budak ni dulu yang merasmikan jus avokado plus mangga ni

3 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik ina pun suka buah ovakado, dapat lembik skit sedap. nengok anak ko sedut air tu pun dah tahu sedap lemak berkrim.

Nur said...

Nampak sungguh sedap.. Belum pernah makan avokado lagi.. Sedap sungguhkan rasanya??

Nur said...

Maaf salah taip.. "Sedap sungguhkah rasanya? "