Tuesday, 4 October 2011

Gulai Telur Itik Lagi

Assalamualaikum,

Ermm hari ni masak gulai telur itik lagi sebab telur itik yang masih ada lagi nanti simpan lama2 takut buruk plak. Telur itik tu dah buat kek butter tapi hasilnya tak memberangsangkan jadi tak dapat nak tayang. Kali ni buat gulai lemak cili api telur itik edisi bersih sebab segala cili, bawang dan kunyit aku tapis sebab takmo kuahnya nampak serabut cantik sikit kuahnya sebab takde hampas baru sedap mata memandang.



Gulai Lemak Cili Api Telur Itik



Ulam jantung pisang cicah sambal belacan, makan tak sedar sapa2 pun yang lalu kat sebelah.

3 comments:

Rinna said...

Wow sedapnyaa..gulai lemak cili api itik.. kalau campur ngan belimbing buluh..lagi ngancem..heheheh.. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

kecur air liur cik ina nampak jantung pisang celur tu, cicah ngan sambal belacan sodap. ko ni buat cik ina terbau sambal belacan sampai ke sini.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ulam jantung pisang tu! bukan cik ina jer..sy pon terlior sama..abehla penuh air lior kat blog awak ni ~hihi