Saturday, 24 March 2012

Memey...Tinggal Kenangan

Assalamualaikum,

Salam tengah malam. Tetiba je menghapdet tetengah malam. Sebenarnya tengah meratapi si memey yang dah kembali ke alam lain. Dah hampir setahun suger glider yang aku bela ni menjadi penyeri dalam rumah ni akhirnya baru sekejap tadi dia mati. Sian plak si poey dah tak ada kawan bermain di tengah malam. Masa asben aku suh bagi makan buah tadi elok lagi memey ngan poey main2 dalam sangkar, sekali masa aku nak masuk tidur aku tengok kat sangkar tu memey dah tergolek. Asben aku yang baru masuk bilik tekejut bila dengar jeritan aku bagi tau memey dah mati. Detik 12 malam terpaksa asben aku menjadi sipenggali kubur untuk tanam memey.


memey yang depan sekali, dia suka main dan tak garang mungkin sebab betina. Poey garang suka terkam ngan gigit aku tiap kali nak bagi makan.



saat manis memey ngan poey



melekat kat badan abang

Mesti poey sunyi tinggal sekor dia je lepas ni, masa asben aku nak ambik memey tadi poey tarik2 dan gigit2 memey. Takut gak bila tinggal sekor dia je poey sunyi tak de kawan main tetengah malam, nak beli sekor lagi macam dah tak mampu je sebab yang betina ni mahal sikit.

5 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

dik kalau tak nak haiwan comel tu mati cepat, kena buang nama memey tu, ko buh nama cik ina mesti panjang umur.jgn maah ye cik ina saje gurau. anak ko yang ni encemlah, dah besar tu mesti ramai awek yg follow : )

gerhana luka said...

ada2 je cik ina ni heee... kalau ramai sgt yg follow nanti pengsan plak mamanya ni

ibh said...

Alaa siannya. kena la cari pengganti tu..

Irfa said...

memey ni ker?igt memey mana tadi.hehe
comel tp tak berani la nak pegang

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

geli lak sy tgk sugar glider tu melekat kat badan abang..


nape memey leh mati..salah makan buah ker?