Thursday 16 May 2013

Pavlova Ohsemm : Lepas Geram

Assalamualaikum,

Alkisahnya masa balik mengundi hari tu sempat aku menggodek pavlova, tapi tak begitu menjadi. Punya seksa nak makan pavlova disebabkan karenah oven yang tak panas. Cer bayangkan sepatutnya masa bakar merangue sejam je tapi dah jadi berjam-jam sabo jela. Disebabkan kecekalan anak buah aku yang nak makan pavlova tu dua kali aku membako pavlova tapi tak berapa menjadi sebab meranguenya tak keras dan merekah tapi masih boleh dimakan.


inilah pavlova kedua yang tak berapa menjadi tapi licin juga kena ngap..

Bila dah balik rumah sendiri aku pun mengetes adakah silap aku atau oven kat kampung dan ternyata memang oven tu yang bersalah sebab bila aku buat pavlova kat umah aku sendiri memang cantik je kejadiannya. Tak caya tanya aje tetamu yang datang yang sempat merasa keenakannya hee... sampai tetamu yang datang tu tanya aku beli ke pavlova tu. sory la kalau aku beli sebabnya aku ni kedekut nak membeli kalau udah reganya aje dah membuatkan aku urut poket yang kosong kiki.kik.kik dasar kedekut...


sebelum dihias bagai...


selepas dihias... baru la menggiurkan.


nah sepotong...


nah sesudu...

Kesimpulannya nak makan pavlova ni kena la bersabo ya anak-anak buahku sekelian... kalau ada rezeki nanti bila datang sini kita godek-godek pavlova lagi tak pun suh mama awak beli oven baru kik.kik.kik...

No comments: