Tuesday, 17 January 2012

Dah Cukup Bulan, Persediaan Menunggu Hari

Assalamualaikum,

Sedar tak sedar dah cukup bulan aku pregnant tinggal menunggu hari je untuk melahirkan. Tiap2 minggu aku kena pegi klinik sambil nyanyi lagu menghitung hari. Persediaan untuk baby dah siap cuma tinggal sikit2 je dan barang2 untuk aku berpantang je belum tersedia.



Pakaian untuk baby cuma 3 pasang je yang aku beli baru yang lama masih elok untuk diguna semula. Pakaian baby tak boleh beli banyak2 sebab baby cepat membesar tu yang guna yang lama tu sebab pakaian masa anak no 1 ngan no 2 masa bayi masih elok terjaga. Cara ni boleh jimat kos.



Barang dandanan bayi boleh gitu, tinggal nak beli minyak yuyi cap limau, viks ngan jamu untuk berpantang. eceh wah semangat aku nak berpantang tu hee..

5 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

makan jamu apa nnt?


pantang kt umah mak eh?


br perasan rumah dh tuka cat (blog wajah baru)

gerhana luka said...

makan jamu mak dara kui.kui.kui konon2 boleh jadi cam anak dara heee...

Rina bila anak dah sekolah ni kena la pantang kat rumah sendiri

suri solehah said...

tengah tunggu hari ye,,moga dipermudahkan,

Rinna said...

Moga dipermudahkan yer.. dan selamat berpantang.. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

Semoga Allah SWT permudahkan segalanya. kalau dah bersalin jangan lupa bagi tau ye.