Sunday 15 November 2015

Assalamualaikum,
Dah bertahun lamanya tak menjenguk rumah buruk aku ni, hampir mereput dah dibuatnya. Sesungguhnya aku amat menyayangi rumahku ini heehee. walau lama kutinggalkan aku masih mengingatinya cuma masa dan kesempatan yang tak mengizinkan aku untuk melawat rumah ku ini.

Banyak perkara yang terjadi dalam hidupku sepanjang peninggalan aku. Bermula dari kisah misteri hidupku membawa aku jauh meninggalkan tempat kelahiran anak-anakku bumi Klang yang indah dan permai sehingga membawa kami kepantai timur dan kembali bertapak ke bumi kelahiranku. Kini hidupku bebas dari belenggu yang menggangu kedamaian hidupku. Cuma apa yang ada hanyalah sisa-sisa kekuatan dan ketabahan untuk aku memulakan hidup demi anak-anakyang aku sayangi. Biarlah sejarah hidupku berlalu pergi dan aku harus meneruskan kehidupan dengan penuh tabah demi kelangsungan hidup ini. Hidup ini hanyalah pinjaman dari yang maha Esa. Berusahalah seolah-olah hidup ini akan berpanjangan seribu tahun lagi dan beramallah seolah-olah akan pergi untuk selamanya. Semoga aku terus tabah dalam hidup ini. Amiin Ya Rab.

3 comments:

Rina Rahamat said...

As-salam..awak lama tak bace cerita awak. Ingat lagi kite x? Macam-macam dah berlaku ye..semoga awak dan famili sentiasa dalam perlindungan Allah swt

SueMiezi said...

Assalamualaikum. Muliiii.. Lamanya hang menyepi.. Tak pa la wei. Apa pun jd dlm hidup kita ni. Hidup kena diteruskan. Aku rindu jenjalan ke sini mcm dl

Anonymous said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

Thanks :)